Att sitta bakom skärmen och klaga är lätt

Det är lätt att sitta bakom sin dator och klaga på andra människor. En blogg som jag brukar följa är "15 och morsa". Den skrivs av en tjej som heter Mikaela och hon har en dotter som är två veckor äldre än Signe. Denna tjejen är oftast med på listor över flest läsare. Men de flesta av hennes läsare verkar inte läsa hennes blogg för att de tycker om henne eller det hon skriver. De verkar läsa den för att kunna klaga på det hon gör och skriver. När man läser kommentarerna hon får så blir man förbannad. Folk skäller på henne, misstror precis allt hon skriver osv.. De som skriver elakast är naturligtvis ANONYMA! Ynkryggar som inte ens vågar stå för det dom skriver. Kan man inte stå för det man gör eller säger - då ska man inte göra eller säga det! Lätt som en plätt! 

Jag är inget fan av Mikaela som mamma, jag tycker inte att barn ska ha barn. (Jag var ju själv 21 år när jag fick mitt första barn.) MEN hade jag kännt henne så kanske jag hade varit det. Jag kan ju bara basera på vad hon skriver i sin blogg. Jag vet också att bara för att man har en blogg så skriver och fotar man inte om precis allt som händer i sitt eller sina barns liv på bloggen. 

Ett exempel; Mikaela, hennes dotter och hennes mamma ska åka till Kreta på påsklovet. Därför håller M på att packa, hon har hittat en lista på en "mamma-sida" på nätet och lagt ut den. Direkt börjar folk hacka på henne om vad som står på listan. Fast det inte är hon som har skrivit listan från första början. Bla om hurvida bebisen (4,5 mån) ska ha en sittvagn med sig på resan. De som då inte har barn SOM JU ALLTID ÄR DE BÄSTA PÅ ATT UPPFOSTRA BARN klagar direkt på att så små barn inte får sitta i sittvagn. VI SOM HAR BARN vet att bara för att man har sitt lilla barn i sittvagn betyder inte det att barnet sitter upp hel tiden. Sånt fattar inte de som inte har barn!

Som ni vet använder jag sittvagn till Signe och har gjort ett tag, kanske en månad. I den har vi åkpåse så det är väldigt varmt och gosigt i den. En filt finns också med i vagnen. Ryggen har inte varit uppfälld många gånger, i bland har man det för att bebisen ska kunna titta ut en stund på omgivningen. Sen fäller man ner ryggstödet igen. Det funkar kalasbra. Liggvagnen är bra den första tiden, sen är den bara klumpig tycker jag! 

Ett gott råd: Sköt dig själv och skit i andra - du själv är säkert inte heller så otroligt bra på allt!

 

Kommentarer
Postat av: m3lind4

"att sitta bakom skärmen och klaga ät lätt"

Stämmer till 110%

Bakom skärmen är man inte alltid sig själv utan mycket tuffare än sig själv, ikke bra!

& de som kommenterar på micahs blogg är ofta anonyma och det är så himla fegt att inte våga stå för vad man tycker.

2011-04-12 @ 15:16:01
URL: http://m3lind4.bloggplatsen.se
Postat av: Kristina

Jo så är det ju oftast, de som tycker sig veta allt om barn o uppfostran har inga själv....

Tycker inte heller att barn ska ha barn o kan bara säga att det är jäkligt fegt att hacka ner på en liten tjej som antagligen bara försöker göra det bästa för sig själv å sitt barn.

VEM gör inte misstag med sina barn, de kommer knappaste med ett facit..

2011-04-12 @ 15:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0