Fredagsledig är lyx

Eftersom jag är föräldrarledig nuförtiden så tänker jag hela tiden efter Niclas schema och det är verkligen härligt. I kväll när Nicke kommer hem, ja då är det helg! Jag vet inte riktigt hur jag ska kunna vänja mig vid att jobba fredagar i framtiden, för även om jag inte är ledig från Signe och hushållet på fredagar är det mycket roligare när Nicke är hemma.

I dag har jag städat huset ink renbäddning, så i morgon blir det förhoppningsvis inte så mycket gjort. En långpromenad med Nicke och Signe och sedan in till stan för att hämta Annie som ska sova hos mormor i natt.

Påtal om det, ni undrar kanske hur det gick i natt när inte Nicke var hemma. Samma sak, jag hade sån panikkänsla att jag var tvungen att ringa Nicke för att bryta mina tankar. När jag väl somnade om hade jag legat och rabblat mina grannars telefonnummer, det funkade ganska bra. Luren i handen och rabbla deras nummer om och om igen. Helt CRAZY! Jag fattar inte var detta kommer i från, jag har aldrig kännt såhär innan.  I nat var dessutm Signe hellugn, hon vaknade och skulle äta två gånger bara. Inget småätande alls. När jag vaknade sov hon lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0