Tja, vad är väl en bal på slottet!

På senaste tiden har jag fått allt svårare att sova. Det jag gör på nätterna är att ligga och lyssna efter ljud, både ute och inne. Värst är det såklart de nätter inte Nicke är hemma. Jag ligger och lyssnar på mitt blod som rusar, min egen puls som plötsligt låter väldigt högt. Jag är uppe flera gånger och kollar ut genom fönstren. Är jag inte säker på att det är låst överallt får jag nästan panik. I natt gick det inte mer. Jag steg upp för en halvtimme sen, lite mer kanske. Det var i alla fall efter tidningen hade kommit. Har plockat lite i köket, tömt diskmaskinen. Framför allt så har jag tänt, lite i alla rum. Jag tänkte att jag skulle gå och lägga mig efter solen har stigit, vilket den (enligt SMHI) gör kl 05.36. Två timmar till, jag får se om jag klarar av att göra det innan.
I morgon ska jag fråga Ingrid om jag får låna Malte. Malte är bra att ha på nätterna, då får man ingen påhälsning!
Jag vet inte varför denna rädsla har kommit, varför jag känner mig så utsatt. Mörkrädd har jag varit nästan så länge jag kan minnas men detta känns ganska löjligt. När jag ligger vaken på nätterna längtar jag till lägenhet. Grannar som spolar vatten, går på toa, kollar på tv. Grannar som är nära inpå. 

Hade inte Signe vaknat flera gånger varje natt så hade jag säkert inte gjort det heller. Jag har svårt att få henne att sluta med det, men det kanske är dags att göra ett mer seriöst försök.  Nu ska jag gå och pyssla lite i Edvins nya rum!

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: kattix

Du är inte ensam om detta...jag själv gör exakt samma sak när henrik jobbar kvällen...lyssna, kolla, checka alla dörrar ,spisen lyse...jag allt som jag ej kan skriva ner ...jag tror att man har börjat bli lite nojjig eftersom det på går så mycket inbrott och annat typ...men sen försvinner det när henrik är hemma...men jag vaknar alltid på natten av ljud och ibland har jag väkt h för att säga att nu är här en bil fast det inte är någon här eller at det kommer in någon på gården...det är kusligt som bara den...men men ...det kanske försvinner...hmm....



Kram kattix

2011-04-26 @ 15:58:22
Postat av: Milla

Är det för det med zigenarna du ligger vaken på nätterna??

2011-04-26 @ 21:23:37
Postat av: Anonym

Ja det låter som inte så skoj, ta en rejäl stänkare innan du ska sova så kanske du nannar bättre ;D

2011-04-26 @ 21:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0