Kantareller

Vi åke tillbaka till stugan i lördagskväll. Vi hade köpt en klotgrill med oss som Nicke monterade ihop med en gång. Han gjorde iordning den och sedan gick vi en promenad för att plocka de kantareller som vi inte fick med oss sist. Jodå, de stod kvar - trots att det ligger ett bostadshus i närheten.



När vi kom tillbaka till stugan var det bara att tända grillen och göra i ordning maten. På fredagskvällen kokte jag potatis, som jag hade med mig till stugan tillsammans med ett par vitlöksklyftor, Milda och soltorkade tomater. Jag gjorde varsitt foliepaket som vi värmde på grillen. Det, ihop med en köttbit och nyslagen (?) beasås (som jag köpte i Skeen på vägen ut) var helt underbart gott!

Förutom att Signe var helt övertrött och inte alls ville sova i vagnen var det en perfekt kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0