Från guld i byrålådan till pengar i handen

Som ni (kanske) vet är jag medlem i Buzzador. Ett word to mouth - företag. Medlemmar testar olika saker och tjänster med hjälp av sina vänner och bekanta.

Det jag buzzar just nu är Guldbrev.

Man beställer ett gratis guldbrev på deras hemsida. Det tar ett par dagar att få hem, sedan fyller man bara i efter anvisningarna, lämnar in det på ett postkontor. Det skickas rekomenderat så det är viktigt att man får ett kvitto på sin försändelse.
Pengarna för guldet får man insatt på sitt konto senast 24 timmar efter att de har mottagit försändelsen. Förutsättningen är att du har meddelat ditt kontonummer. Det utgår en värderingsavgift på 15 kr per gram. Självklart kan man ångra sig, även efter man har skickat in sitt guld.


Just nu får man 270 kr per gram för 24 kararts guld.

Jag skickade in guld i går. Det jag har skickat in är: 

5 udda och krokiga öronhängen
2 ploppar (till öronhängen)
2 ringar (som inte betyder något)
1 armband

Tyvärr hade jag ingen riktigt bra digital våg så jag är inte riktigt säker på vad det väger men jag gissar på 9 gram och jag tror att det var 18 karat. Just nu får man 180 kr per gram för 18 karat.

Idag väntar jag på ett sms, där det står hur mycket jag får för mitt guld.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0