Potpurri av V21

Det har som sagt varit en väldigt hektisk vecka. Det ska bli så skönt i morgon när den tar slut även om det har varit väldigt roliga saker som har hänt!

I måndags var jag och Edvin och klippte oss. Edvin spydde när vi var inne på Bokia och skulle köpa en present till lille Alvin (ingen fara, han var inte sjuk - det blev lite mycket läsk bara!) Vi köpte 4 små pekböcker med svenska visor i. Jag har letat på Bokias hemsida men har inte hittat dom. De var i alla fall mycket fina och Signe ska också få dom.

I tisdags var Emma och Alvin här och fikade. Alvin är född den 26 januari och det skiljer alltså nästan 2 månader på Signe och honom. Emma och jag har jobbat i hop för flera år sedan, hon var timanställd på mekonomen medan hon gick i gymnasiet. Nu jobbar hennes bror där i stället.

På eftermiddagen var jag och Signe och hälsade på hemma hos Arvid, han är 2 år och vi har inte setts sedan nyårsafton! Hans mamma Lina och jag gick i paralellklass hela högstadiet. Där fick jag för första gången smaka ananaspaj - ohhh så gott! Goggla upp ett recept och prova!

I onsdags var vi på musikal på kvällen, som Annie och hennes klass framförde i Missionskyrkan i Lagan. De har tränat länge och hårt och det var verkligen jätteroligt att se.

SHOWTIME


I torsdags var det dags för Kalvin Knatet, Edvin skulle springa och det gick också jättebra. Han var nöjd efteråt.
Många i hans klass sprang och de vann ett klasspris, biobiljetter och godis.



I går, fredag hade Annie och hennes kompis Frida kalas tillsammans. Vi hade hyrt en lokal och de hade bjudit alla i 4-6. Nästan alla kom och det var lekar och dans hela kvällen. Min miss var att när de skrev inbjudan så läste jag inte den jättenoga, så när klckan hade slagit en stund efter 21.00 började jag undra varför föräldrarna inte hämtade sina barn! Klasaet skulle visst vara 18-22 och inte till 21 som jag trodde. Det var rätt dött sista timmen så nästa gång blir det 18-21.



En händelserik vecka avslutas med cykelfesten i dag - men mer om det i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0