Cupcakes - del 2

Här är då de två recepten på frosting som jag använder mig av. Jag börjar med favoriten.

Choklad frosting

60 g mjukt smör
1 pkt floursocker
100 g philadelphiaost
1/2 dl kakao
1 msk kaffe
1 tsk vaniljsocker

---------------------------------

Naturell frosting

100 g philadelphiaost

60 g mjukt smör

1 pkt floursocker

Tillsätt max 1 tsk valfri essens eller några droppar färg

--------------------------------


Kör alltihop med elvispen tills du har en jämn smet.

Spritsa ut frostingen på muffinsen. Börja utifrån och gå inåt.

Tänk på att karamellfärg spär frostingen, så använd helst speciell (ätbar) färg.

Du kan även lägga på frostingen med kniv.

Smakessenser kan du köpa i vanlig affär men även här eller här.

Färg köper du på samma ställen.
Eller har du helt enkelt utan färg.

Kom ihåg: Det enda som skiljer Muffinsar från Cupcakes - är fantasi!!



Här är dom cuppisarna som jag bakade i gårkväll och fixade till i kväll.

De bilder som kommer här nedanför är gamla alster som jag har gjort innan:



 
Lycka till !!!



 


Kommentarer
Postat av: sofie

Så kul å kolla på dina alster! :D

Skröt om dig inför en i vården för ett tag sen, förresten. Hon blev jättimpad!

2009-07-03 @ 09:15:18
URL: http://smalaresofie.blogspot.com/
Postat av: kattix

Alltså..jag kommer ju att anställa dig när kidsen fyller år...du är ju asaduktig....men det vet du väl redan...fniss...ha en bra dag i den klibbiga värmen...

2009-07-03 @ 09:31:00
Postat av: Marie

Tack än en gång för att du delade med dig av både bilder och detaljerat recept..



Jag tänkte prova baka lite när denna klibbiga värmen tänker gå över, kanske söndag.....

Hoppas att jag kan gå in här och kolla på recepten då??

Så att de inte försvinner....

Jag tänker faktiskt följa ditt recept till punkt och prickar för att se om jag lyckas med muffisarna nu....

Återkommer när jag har provat...

// Marie

2009-07-03 @ 17:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0