I´m back in..

Kommer ni ihåg för 3 veckor sedan när jag var på Bommersvik? Jag är tillbaka här. Andra omgången av samma kurs. Jag och en kollega kom hit i går kväll. Vi åkte så sent som möjligt hemifrån. Ingen av oss hade någon lust alls att åka.. Vi kom hit ca kl 22.00. När man kommer så sent hänger dom ut kuvert med ens rumsnyckel eftersom receptionen stänger klockan 20.00. Man måste också äta innan man kommer hit så sent. Ni fattar.     
Vi gick till våra rum men när jag kom till mitt så fanns det inga sängkläder! Bara en hög med gammla otvättade sängkläder. Jag gick bort till Mickes rum för att kolla läget hos honom. Det var inga problem, hans säng var perfekt bäddad. Vi snicke-snacka lite och kom fram till att jag måste gå bort till receptionen och ringa journummret som finns. När jag hade ringt rummret kanske 6 gånger började jag få panik! Va fan, ska jag behöva sitta i en gammal fåtölj och sova eller---? Aldrig att jag skulle lägga mig och sova i en obäddad hotellsäng. Till slut svarar en lite sömndrucken röst. Jag förklarar mitt ärende, jag har bokat ett rum, åkt 40 mil och skulle gärna vilja ha lite sängkläder och kanske en handduk. Mannen som svarade, hans röst dröp av pondus och vuxenhet. Jag tänkte direkt: Detta är chefen! Han svara att han kommer om 20 minuter. Han var inte glad. Han kom, och min misstanke om att det var chefen stärktes av att han inte hitta linneförrådet. Tillslut fick jag tag i det jag ville ha, kunde bädda och knyta mig. Han var jättetrevlig mot mig men någon fick nog sina fiskar varma i dag..  I dag efter kursen var slut gick jag till rummet och såg att någon hade varit här med en korg full av frukter, choklad och vin. Samt en ursäkt! 

 

Kommentarer
Postat av: Kristina

det kallar jag en bra ursäkt =)

2010-04-21 @ 16:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0