Ett exempel, bara

Som ni säkert inte vet har jag köpt mig ett online-medlemskap på Viktväktarna. Jag diskterade med min svåger om hur det är med viktminskning. Han hävdar att det enda sättet att gå ner i vikt på är att vara hungrig, jag hävdar motsatsen. Detta är vad jag har ätit och druckit idag:

1 glas vatten
1 port havregrynsgröt
1 päron
2 dl lättmjölk
2 koppar kaffe

1dl flingor 
2 dl mellanfil
1 morot

1 1/2 dl kokt ris
2 dl biff med bambu
2 glas vatten 

1 Halo kola
7 bitar saltlakrits (fr Vv)
1 burk makrill i tomatsås

4 skivor (stekt avtorkat) bacon
2 ägg 
1 dl lättmjölk
1 tsk olivolja
1 tomat
1 bit purjolök
4 skivade stekta champinjoner
2 glas vatten

1 passionsfrukt
1 glas vatten

OMG! När jag tittar på detta känns det som att ag inte har gjort annat än ätit och druckit idag men det känns ändå helt okej. Jag har till och med 1 1/2 point kvar att bruka om jag skulle vilja, men det tänker jag inte göra!

Kommentarer
Postat av: Sofie

aha, diskutera viktminskning, trevligt! :)



-18 kg på 9 månader & SOM JAG ÅT!!

Din svåger får säga vad han vill men viktis funkar. Så länge du äter som du ska, rör dig MER (dessvärre måste man ju det också..) & tänker.

Om man sedan väljer att "unna sig", nä.. då funkar det inte. Då kommer man stå still alt öka.



Känner lite lätt panik över att du börjat igen (även om jag NATURLIGTVIS hoppas att du pallar hålla i & att det går bra för dig!!). Det innebär att jag bör (måste) ta tag i de där 6 jag lagt på mig & förmodligen även ta tag i de sista 4. Dvs.. 10 kg minus på mig. Iiihhh!! OMG. <3

2011-04-01 @ 09:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0