Uppdat Annie

För två veckor sedan var vi på en akutröntgen. Annie hade ramlat 3 gånger och det började bli infekterat i såren. Hennes läkare ville att vi skulle se hur det såg ut innuti. Är man bara på röntgen, som vi var gången innan detta så får man ingen pappersbild men nu fick vi träffa en ortoped också, då fick vi även två bilder med oss hem - och det vill vi ju ha till Annies album. För två veckor sedan hade hennes ben blivit nästan 2 cm längre.



I morgon ska vi till Lund för en ny röntgen och en träff med hennes läkare, Gunnar. Det ska bli intressant och se hur mycket längre det har blivit nu.
Tyvärr ska jag åka ensam med tjejerna, det känns inte roligt. Mycket fokus kommer att ligga på Signe, kanske vid fel tillfälle och vi kan inte heller åka tåg när Signe är med. Eftersom taxi är nödvändigt då och det går ju inte utan bilbarnstol.

Sjukgymnastiken går hyfsat, hon är rätt lat, lilla damen och gör helst inte hemuppgifterna. Om jag påminner henne snäser hon av och struntar i att göra uppgifterna. När Sara (sjg) frågar hur det har gått hemma, får man sitta och skämmas. Jag skäms för att jag inte kan få henne att förstå hur viktigt det är med sjukgymnastik. Hon har ingen kämparglöd och jag kan ju bara försöka motivera ochh peppa henne. Jag kan ju inte göra övningarna åt henne. När vi är hos sjg är det inga problem, där tränar hon aktivt i ca 30 minuter.

Ps, Längst upp på bilden syns 4 små skruvar och en platta. Det är en gammal lagning som Annie fick när hon bröt benet i en utelek i skolan Sep - 06. Det var direkt efter den första benförlängningen var färdig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0