Äntligen hemma!

I går var både doktor Henrik och sjukgymnast Sara överens om att vi skulle få åka hem. Åh, vilken skön känsla. En vecka på en hård soffa med konvex liggyta på, hade förstört min rygg så jag varken kunde sitta, ligga eller stå. Dessutom var saknaden stor efter familjen, både för mig och Annie.

Jag fick sms av Nicke som sa att han hade fått tid på vårdcentralen till Signe 14.30, så då blev det lite komplicerat. Han skulle inte kunna vara i Lund före klockan 17.00.
Då kom jag på att vi säkert skulle kunna åka tåg till Älmhult och mycket riktigt, det gick alldeles utmärkt. Det går ett tåg i timmen däremellan. Taxi från sjukhuset och tåg till Älmhult för en vuxen och ett barn kostade inte ens 250 kr. Som hittat. Vi hade ganska mycket packning men med en massa jävlar-enamma så gick det alldeles utmärkt. Strax efter 16 var familjen åter samlad. Det var så himla skönt. 
Väl i Ljungby beställde vi Thaimat och köpte en tårta (eftersom det var Nickes födelsedag) och tog med hem. 

Natten har varit sådär. Signe har velat ha en del uppmärksamhet och Annie skulle ha smärtstillande klockan 03.00. Efter det sov alla gott för Signe väckte oss först 07.20, perfekt tid att gå upp. 

Nu på förmiddagen har vi tvättat och plockat här hemma, det hade kommit lite på efterkälken men var ändå överkomligt.   

Ps, i dag är Signe bättre. Hon fick Brickanyl som hon får 3 ggr/dag.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Skönt att höra att ni alla är hemma och välbehållna! Styrkekramar till er allihopa! <3

2011-10-04 @ 15:05:42
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0